Ga naar inhoud

Wat doet Windows hulpprogramma voor verwijderen van schadelijke software?


anoniem

Aanbevolen berichten

Tijdens de maandelijkse updates van mijn windowssysteem valt het me al een tijdje op dat er steeds een update wordt binnengehaald voor "Windows hulpprogramma voor verwijderen van schadelijke software". (deze maand KB890830) Wat kan je hiermee? Ik kan het programma niet terugvinden in bijvoorbeeld de systeemwerkset van bureau-accesoires. Je zou denken dat het een wapen van Microsoft is om spyware te bestrijden ofzo. Maar op deze manier heb ik er niets aan. Kan iemand vertellen wat dit programmaatje is en wat je ermee kunt?
Link naar reactie
Het is een spyware scanner à la Ad-Aware en consorten. Ik download 'm ook braaf, maar heb 'm eigenlijk nog nooit gebruikt. Zojuist uitgevonden dat dat via 'Start>Uitvoeren>Mrt' gaat trouwens. De executable staat overigens in C:\windows\system32\ als mrt.exe. Kun je meteen een snelkoppeling op je bureaublad plaatsen :-) Beetje vreemd dat dat zo verborgen is idd, maar kennelijk is het de bedoeling van Microsoft dat je het via een website vanuit IE lanceerd: http://www.microsoft.com/security/malwareremove/default.mspx Maar goed, je kunt het dus zonder problemen handmatig starten.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...