Ga naar inhoud

Waarom werkt mijn draadloze modem Huawei HG655D niet?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem. Het internet op mijn pc valt regelmatig even weg. De netwerk verbinding lijkt te blijven bestaan alleen krijg ik de melding dat ik geen toegang heb tot internet. Er komt ook dan ook een geel driekhoekje in het icoontje van de wifi verbinding te staan. Het probleem lijkt zoiezo vaak voor te komen als ik de computer in de slaapstand heb gehad. Het gekke is dat wanneer de computer uit de slaapstand komt hij eerst effe toegang tot internet verleend en dan stopt hij er mee. 9 van de 10 keer is het effe wachten en dan heb ik vanzelf weer verbinding. maar soms moet ik eerst de netwerkverbinding verbreken en opnieuw verbinding maken om het internet weer aan de gang te krijgen. vaak als het internet eruit vliegt en ik kijk in de lijst van beschikbare netwerken. zie ik alleen mijn netwerkstaan en komen alle andere netwerken in de buurt er weer een voor een bij. net alsof hij de netwerklijst aan het verversen is. weet niet of dit van belang is, maar als ik normaal verbinding heb zie ik ook gewoon de andere netwerken bij mij in de buurt. ik heb een Huawei HG655D modem van online. os = windows 7 ultimate sp1 64 bit nogmaals het lijkt erop dat het probleem het meest voorkomt als de computer uit de slaapstand komt. heb nog geen kabel verbinding gehad tussen de computer en de router gehad aangezien ik zo'n lange kabel niet heb. andere computers lijken er geen last van te hebben maar om eerlijk te zijn gebruik ik deze bijna niet dus dat is niet helemaal betrouwbaar. Hoop dat er iemand is die een slim idee heeft. valt ook niet mee om het probleem niet vaag te beschrijven dus heb me best gedaan. Is er misschien een manier om te kijen in de router dat ik kan zien of hij telkens een nieuwe internetverbinding aangaat of dat deze constant is ??
Link naar reactie
Maar eens beginnen met de installatie van de wifi-adapter in apparaatbeheer via rechtsklik ongedaan te maken. daarna pc opnieuw opstarten, zodat windows de adapter opnieuw maagdelijk kan installeren. Vervolgens opnieuw naar apparaatbeheer, eigenschappen wifi-adapter, vinkje weghalen bij "dit apparaat mag worden uitgeschakeld door energiebeheer". ook kan je doen: pcs uitzetten, modem/router een minuutje stroomloos maken, modem/router aan en helemaal laten doorstarten, en dan pas de pcs een voor een aanzetten.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...