Ga naar inhoud

Hoe deblokkeer ik VPN na virus?


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn vrouw maakt met de prive laptop via vpn contact met haar werk. Nu krijgen we van haar werkgever de volgende mededeling: <<>> Ik heb vorige week het domein windows update server.com in de firewall geblokked. Net een scan gedaan met Maleware bites, en F secure, nu draait de Eset online scaner. Kun je me adviseren welke stappen ik moet doen om er zeker van te zijn dat de vpn weer vrijgegeven kan worden?
Link naar reactie
Beste wat je kan doen is contact opnemen met de IT afdeling van de werkgever en vragen of zij een tool hebben om het virus te detecteren. Dit is een heel gemeen virus. Het is een van de verdachten die de laatste uitbraak heeft veroorzaakt die laatst zo groot in het nieuws was. Het is een virus wat heel lastig te detecteren is en je moet zeker weten dat je een scanner hebt die de versie op jou pc herkend. Gezien de IT afdeling op de hoogte is zal hun scanner/anti virus product deze versie dus herkennen. Vergeet ook niet alle USB-sticks, externe harddisks en eventueel andere Windows computers in huis of die verbonden zijn of zijn geweest met de computer in de afgelopen zeg 2 maanden ook niet te scannen. Systemen waarbij het virus word gevonden worden bij ons bij voorkeur geherinstalleerd. Zorg dan wel voor een hele schone omgeving. Alles formatteren en liever geen oude data terug zetten. Tot op heden is er weinig bekend over dit virus, wat het doet en waar het zich ophoud. Af en toe duikt er wat van op.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...