Ga naar inhoud

Hoe plaats ik een tweede router?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zit bij het netwerk van mijn vader met een groot vraagteken. Hij heeft een tele2 modem/wifi router. Omdat het signaal daarvan erg zwak is wil ik daarachter een linksys wrt54gs plaatsen. De opstelling zou als volgt moeten worden: - tele2 modem (wifi uit, lan1 desktop pc, lan 2 kabel naar linksys) - linksys (kabel in wan, router mode, wifi aan) Ik kan via kabel en via wifi verbinding maken met de linksys. Ik krijg echter geen verbinding met het Internet. Ik vermoed dat er e.e.a. op het gebied van dhcp en/of ip ranges niet goed staat. In de meest ideale situatie wil ik via wifi verbinding kunnen maken met de desktop die rechtstreeks op het modem is aangesloten. Daarvoor moeten ze volgens mij in de zelfde iprange vallen. Kan iemand mij op weg helpen?
Link naar reactie
Probeer eens de wan kabel over te zetten in een lan aansluiting van de linksys. dan van de linksys idd de dhcp uitzetten. Onderstaand de handleiding voor een 2de router: Plaats een tweede router Soms kan het handig zijn, om elders in uw woning een tweede draadloze router te plaatsen. Bijvoorbeeld om op de eerste verdieping ook een goed draadloos bereik te hebben. Om die tweede router aan de praat te krijgen moet u vaak wel een ingreep doen in diens instellingen, want anders werkt hij niet. Een netwerk is er namelijk in beginsel op ingericht, om slechts één router te hebben: die deelt de IP-adressen uit aan de aangesloten computers. De router is "de kapitein" van het netwerk. Als het adresbereik van de eerste router anders is dan dat van de tweede router, dan is er niet veel aan de hand. Gewoon aansluiten en hopla, nummer twee werkt. Het adresbereik zit op 192.168.x.x. Als router 1 op 192.168.1.x zijn adressen uitdeelt en router 2 op 192.168.2.x, dan bijten ze elkaar niet. Maar als ze beide op 192.168.1.x zitten, dan blokkeert router 1 router 2. U kunt dan de routerfunctie van nummer 2 uitschakelen en hem veranderen in een "dom" draadloos toegangspunt. Dat kunt u als volgt doen. De eerste router stelt u gewoon in zodat u kan internetten. Als die er al langer staat: niets aan veranderen dus. De tweede router verbindt u tijdelijk met een draad (losse ethernetkabel) in ethernetpoort 1, aan een PC (niet in de WAN-poort van de router stoppen dus!). Vervolgens roept u op die PC het configuratiescherm van de tweede router op, via uw webbladeraar. Dit configuratiescherm zit bij Linksys-routers vaak op "webpagina" 192.168.1.1 (even als voorbeeld). In het configuratiescherm geeft u die tweede router een IP-adres, dat buiten het bereik van de DHCP-server ligt van de eerste router. Bijvoorbeeld 192.168.1.200. Nu zet u in de configuratie van de tweede router de DHCP-server uit. Dat is de hoofdmoot van de klus; nu bent u bijna klaar. Verlaat het configuratiescherm en verbreek de tijdelijke kabelverbinding met de computer. Tot slot doet u in router 1 een ethernetkabel (netwerkkabel) in bijvoorbeeld ethernetpoort 1, en u verbindt die kabel in router 2 ook met ethernetpoort 1 (niet in de WAN-poort stoppen dus!). Nu is router 2 een "dom" draadloos toegangspunt geworden voor router 1. De WAN-poort van router 2 wordt niet meer gebruikt. Deze methode wordt vaak toegepast om een extra draadloos toegangspunt te maken.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
It took me about 3 hours. I was setting up a new dekstop computer in a spare room down the hall from my bedroom (where the Internet cable connection was). I tried to follow the directions that came with the wireless router; no good. After a call to my cable provider (Comcast), I learned that the computer, cable modem, and wireless router had to first be connected together, so I lugged the computer (and monitor, and keyboard)) back down the hall, set everything up in the bedroom, and installed the CD that came with the router; then I lugged the computer (and monitor, and keyboard) back to the spare room. Still no good. Another call to Comcast. They couldn't figure out the problem, and advised me to call the LinkSys people who made the router, which I did, and was connected with a wonderfully patient knowledgeable man who talked me through a lot of incomprehensible stuff ( from the c prompt, type the following . ). After about an hour of this, we got the damn thing working. Yay! I'm guessing that this would be simpler for you with a laptop, but as you can see, I'm a total ignoramous about computers. Anyway, good luck!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...