Ga naar inhoud

RumbleTumble

Lid
  • Aantal items

    22
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

RumbleTumble's prestaties

Nieuwkomer

Nieuwkomer (1/8)

  • Eerste reactie
  • IJsbreker

Recente badges

0

Reputatie

  1. Ja, maar nogmaals, in het geval dat de winkelier het tijdelijke voor het eeuwige inruilt, failiet gaat of wat dan ook en er moet onderhoud/reparatie zijn kan de volgende installateur/monteur/klant zich bij LG niet beroepen op fabrieksgarantie.
  2. ".... Deze aanname is niet juist. Jij hebt een overeenkomst met een winkelier, niet met een fabrikant." Dat klopt, maar in het geval dat de winkelier het tijdelijke voor het eeuwige inruilt, failiet gaat of wat dan ook en er moet onderhoud/reparatie zijn kan de volgende installateur/monteur/klant zich bij LG niet beroepen op fabrieksgarantie.
  3. Dit had geen probleem hoeven zijn. De unit heeft koelvloeistof voor 7,5 meter. De afstand van buiten naar binnenunit is minder dan 5 meter. In dat geval moet er, gerekend vanaf 7,5 meter, 20 gram koelvloeistof per meter worden verwijderd. Dat is niet gebeurd. Het geluid en trillen was dan heel veel minder volgens LG Benelux en die andere installateur. De buitenunit had aan de achterkant wel minimaal een afstand van 30 cm van de muur moeten hebben. Dat is niet het geval. Aan de rechterzijde minimaal 60 cm. Ook niet. Installateur heeft mij daar ook niet van op de hoogte gesteld.
  4. Het is niet zozeer gaan voor een goedkope prijs. Ook prijzige airco's hebben dit. Vandaag 4 grote aanbieders gebeld met de vraag waarom ze de geluidsdruk en niet het geluidsvermogen in de specificaties zetten Reacties varieerden van stilte, gestamel, onzin reden en ik verbind u door, bel later aub terug. Ze weten het verdomd goed. Trouwens, andere installateur heeft er naar gekeken, airco is verkeerd geinstalleerd m.a.g excessief geluid compressor. Wat doen veel aanbieders airco: Kans is groot paralelle import = geen garantie fabrikant. Geluidsdruk bij specs opgeven i.p.v. geluidsvermogen buiten-unit. Niet opvolgen specs hoeveelheid vloeistof bij langere of kortere leidingen = meer decibels en trillingen buiten-unit = meer slijtage compressor. Wat trillingen en slijtage met elkaar te maken hebben hoef ik jou niet uit te leggen :)
  5. Ik snap het. Maar in jou ventiel voorbeeld zie ik geen misleiding wel onwetenheid aan de kant van de verkoper. In het geval van verkopers airco's kun je mijn inziens wel van misleiding spreken. Daikin: "Het geluidsvermogenniveau is de nauwkeurigste van de twee. Het geluidsvermogen is hoger dan de geluidsdruk, laat u hier niet door misleiden."
  6. Nou wordt het helemaal interessant. Met jouw ervaringen werk/scheepsmotoren/trillingen. Deze site: https://www.daikin.be/nl_be/faq/what-is-sound-pressure-sound-power-.html Wat doen de aanbieders van airco's zonder uitzondering publiceren? Het geluidsdrukniveau (Lp), dat ligt vele malen lager. Kijk hier naar specs Daikin Sensira. (bijlage) Daikin heeft mij hier zelf op gewezen. "Wat er op sites van derden wordt weergegeven hebben wij helaas geen controle op of kunnen wij iets aan veranderen." Daikin: "Het geluidsvermogenniveau is de nauwkeurigste van de twee. Het geluidsvermogen is hoger dan de geluidsdruk, laat u hier niet door misleiden."
  7. Ja dat heb ik ook gelezen, maar enkele mensen merken terecht op dat ze appels met peren vergelijken.
  8. Lampje, Weet jij of dezelfde aico's van bijv LG en Daikin (en andere merken), die in andere landen worden geproduceerd identiek zijn wat betreft kwaliteit en geluidseisen? Ben nu aan het orienteren op Daikin. Blijkt ook daar sprake van paralelle import. Wat betreft geluidsniveau zijn Daikins vaak geadverteerd als max 45-47 DB max. Volgens een installateur is dat in de praktijk meer. Gevraagd waar hij zijn Daikins koopt: Maleisie.
  9. Ja, na valse start moet ik toegeven dat dit wel heel netjes van LG Benelux is. Snap nou ook dat installateur zegt: Kunnen buitenunit loskoppelen en opsturen. Maar weet zeker dat LG hem terugstuurt en zegt dat er niks mis is. Die unit zou dan naar land van herkomst moeten worden verzonden. LG Benelux heeft daar geen boodschap aan. Of zie ik dat verkeerd? Wat ik nog meer wil? Een nieuwe airco natuurlijk maar helaas voor LG gaat het dan toch maar een Daikin worden. Als ik op Youtube de geluiden van LG buitenunits vergelijk met Daikin is er een significant verschil. Ook als ik naar de specs kijk. Een gedachte komt er bij mij op: Wanneer komt er een no-nonsens airco op de markt?
  10. Reactie LG (wonderen bestaan) Bedankt voor uw mail. Erg vervelend om te lezen dat u last hebt van het geluid. Helaas kan ik niets vinden over de S12ET installatie dat het een bekend probleem is, echter moet ik wel toegeven dat ik dit product niet geleverd is in de benelux door LG. De installatie is vanuit import in NL gekomen en zou u dit soort garantie met uw installateur moeten overleggen. Dan volgt er een opsomming van leidingen lengte vul hoeveelheid en meest voorkomende fouten installatie van zowel binnen/buiten unit. Dit soort fouten veroorzaken overmatige trillingen compressor. Sluit af met: Klant is koning dus neem aan dat de installateur dit netjes voor u oplost, zelfs als u vraagt om nieuwe dempers voor dit probleem wat u op de video heeft laten zien voor de compressor. Inmiddels contact gehad met installateur en inhoud reactie LG medegedeeld. Komt airco zaterdag deinstalleren en ik krijg mijn geld terug. Totdat ik het geld daadwerkelijk op mijn rekening heb staan: Eind goed al goed.
  11. Deze reactie had ik gemist. Dan moet ik hem open maken en dat kan garantie probleem zijn. Daar wacht ik nog even mee. Ben bezig consumenten organisaties en programma's aan te schrijven
  12. Hehe Lampje, had dat nou eerder gezegd! Ik heb een idee. Ik ga dat ding onder water plaatsen! :)))))) (Heb wel soms de neiging dat ding hier in de Maas te kiepen.) Trouwens, nog bedankt voor verwijderen foto.
  13. Alhoewel ik een goede indruk heb van de installateur die ook de airco verkoopt (heel veel goede reviews en mond op mond) kan ie dat ding ook 2 weken in z'n garage zetten en dan zeggen dat LG niks kan vinden. Dat LG een monteur langsstuurt moet ik nog zien gebeuren. Mooie verhalen van online klantenservice maar die is gewoon waardeloos. Ga anders maar zelf op zoek naar een installateur met veel LG ervaring.
  14. LG wist dit natuurlijk ook wel. Maar pas na publicatie monteur: "In whole Pan India many service center do replacement due to this noise issue." LG service is een woord: Waardeloos.
  15. Ja, dat is wat deze monteur ontdekte. Veel mensen hadden klachten maar volgens LG was er niks aan de hand. Na deze video van de monteur had LG geen keuze meer. Aanvulling: "Compressor leg rubber mount assembly issue in LG dual inverter split AC due to Compressor leg mount manufacturing defect... In whole Pan India many service center do replacement due to this noise issue." Die mensen in tropische landen hebben veel meer ervaringen met airco's
×
×
  • Nieuwe aanmaken...